mandag den 2. august 2010

Tidligt oppe.

Selvom det er ferie hjemme hos os, er der en lille mand som ikke helt har forstået, at man godt må sove længe. Carl-Emil vågner dagligt mellem kl. 05.00 og 06:00 :0/…og efter hyggesnak i sengen den første halve time, ER det tid til at lave grød til den lille morgenfriske fyr. Jeg burde ikke klage, for han bliver puttet kl. 19 og vi høre ikke det mindste til ham i løbet af natten, og det er jo super flot… Men da jeg ikke går så tidligt i seng, drømmer jeg af og til om, at min lille bassemand kunne sove et par timer længere.

Her til morgen udnyttede Astrid og jeg, at lillebror allerede kl. 07 var klar til hans første lur. Vi fandt røremaskinen frem og fik i løbet af kort tid bagt en chokoladekage med kokosglasur. Vi har endnu ikke smagt kagen, men det vare ikke længe, før det første stykke er spist.:0)
Astrids forklæde syede jeg den anden dag. Er tilfreds med det og det virker rigtig godt til hendes alder, men synes der mangler et eller andet på maven af det! Har du en god ide til, hvad jeg kan pynte forklædet med?... så tager jeg imod med kyshånd:0)
Rigtig god mandag til dig,
Fra kageglade Mette

5 kommentarer:

  1. Hvad med en stor applikeret muffin? Eller en lomme af en slags?
    Kh. og god kagedag Malene

    SvarSlet
  2. Her tror jeg så, at jeg har en genial idé.....og finder straks ud af, at der trods alt findes andre geniale quinder på denne jord ;0)
    Jeg ville jo foreslå dig at lave en kagelomme..altså en lomme formet som en kage.
    ...kagen smagte i øvrigt rigtig dejlig syndig.
    Knus Famse.

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Jeg ville også forslå en sød lomme der er lidt markeret.
    Sødt navn Carl-emil.....vores dreng på 5 år hedder Mads-emil:-)
    God aften til dig herfra!
    De bedste hilsner fra Louise

    SvarSlet
  4. Nej hvor sjovt.... ser lige at i kalder ham emilos... vi kalder ham af vores milos:-)

    SvarSlet
  5. Malene jeg hopper på vognen med en kage på forklædet,det er en super god ide!...Tak! Det er ikke så længe siden jeg købte bogen, Tildas hus - i bogen er der mønstre på kager;0)

    Famse, du er som altid fyldt med gode ideer!!.. Prøver mig frem med kagen:0) Astrids hund er tæt på at være færdig, mangler kun at sy øre og øjne på:0)

    Louise, tak for dit forslag til forklædet!
    Mads-Emil var også oppe at vende, men min veninde har en dreng som hedder det, så vores lille bassedreng blev en Carl-Emil... og nu en Carl-Emilos;0)

    SvarSlet

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette