onsdag den 13. januar 2010

Lidt at tænke på!!!

Billederne her viser et lille indblik i mine tanker.
Som i måske har læst om før, ja, så er min mave godt stor, og senest på mandag kommer vores søn til verden. Jeg kan ikke helt finde ud af, om der er godt gang i tankerne, fordi vi ved datoen for hvornår vores liv tager en drejning??? eller om det bare er meget normalt sidst i graviditeten?
Det er somom jeg ikke helt forstår, hvordan vi kan finde tid og overskud til han vores kommende lillebror, men omvendt ved jeg jo godt, at når han først er hos os, ja så er det det mest naturlige i hele verden!
Måske er jeg bare lidt angst for at sige farvel til vores vante liv, sammen med vores datter Astrid?... sådanne har jeg haft det før, når der har ventet mig, noget nyt?

Midt i mine tanker om at blive mor, ja, der går min tid også med at sidde ved symaskinen, og læse i "Krudtugler & Kanelsnegle" Og "Rollinger & Roulader"

Det er blevet til et par lækre kager, fra bøgerne og så har jeg i weekenden fået lavet en uglepude til Astrid, og en til hendes lillebror.
Hvis ellers ikke plukkeveerne tager til i de kommende dage, så håber jeg, at få syet sengetøj til ham den bette!.. tror der skal sidde en stor dejlig ugle på det, som kan holde godt øje med ham, når han sover;0)


De sidste billeder på siden, er af mig - og det er IKKE fordi jeg elsker at vise billeder af mig selv, men det er bare for at vise, hvor meget min tanker handler om, en masse ting/tanker inde i MIG!
Jeg har nemlig lidt mange plukkeveer i løbet af dagen, det er begyndt at blive besværligt at komme ud af sengen, jeg er bange for at gå i fødsel før kejsersnittet på mandag, min mave er stor og tung, jeg har en masse hormoner, som ikke altid er til at styrer, min fingre er begyndt at hæve, og jeg kan ikke altid kende migselv, når jeg står foran spejlet:0)...og  jeg kan ikke alle de ting med Astrid og min kære mand, som jeg gerne vil - og alt det, er jo fordi det er mig, som har vores lille søn inde i maven!...Min sidste tanke inden jeg lukker min pc ned går på - Hvordan mon en mand ville takle det at være gravid???? 

5 kommentarer:

  1. Det ville de færreste mand kunne klare ;)

    Jeg krydser fingre for, at du ikke går i fødsel før mandag, og at kejsersnittet går godt. Det må være en underlig følelse, som du også skriver, at kende datoen for babys ankomst. Jeg har selv termin den 27 marts, og venter i spænding på hvornår det bliver. -Og kan så småt begynde at genkende, nogle af de tanker og fysiske ting du beskriver.

    Super søde ugler, iøvrigt. Håber du får syet sengetøjet, og viser det frem herinde :)

    SvarSlet
  2. Altså hvis man ser på hvor pjevsede de er når de er syge, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan en gravid mand ville opføre sig ;)
    Min kæreste og jeg er først for nyligt gået i gang med projekt baby, men det med at være nervøs/spændt op til store livsændringer kan jeg godt nikke genkendende til.

    Kh Julie

    SvarSlet
  3. Alle de tanker og spekulationer du gør dig, kan jeg nikke genkendende til. Man er spændt, nervørs, glæder sig helt vildt, skal nå en masse inden den lille ny kommer,.... det hele i en stor pærevælling. Jeg tror, at alt det man gennemgår både i sind og i krop er med til at modne en ( hvis man kan sige det sådan) til at blive mor. Den med manden/graviditet, så er jeg helt enige med de foregående kommentare :O)
    Rigtig meget held og lykke på mandag.
    Kh Birthe

    SvarSlet
  4. Julia.
    Hvor bliver det spændende for jer, når i sidst i marts skal byde jeres lille baby velkommen til verden!.. ved i om det er en dreng eller en pige?
    Sengetøjet til lillebror når jeg desværre ikke at lave, inden han kommer ud til os, men vi kan jo håbe på, at han bliver god til at sove i løbet af dagen. Så jeg får tid til at lave det imens han napper en dejlig lang lur;0)
    Har du fået lavet et par fine sager til jeres bebbe?

    Julie.
    Jeg håber for jer, at jeres projekt baby lykkes inden længe - så du kan få lov til at strutte med en fin mave, hen over sommeren...spndende, spændende!:0)
    Glæder mig til at følge jer, og jeres baby projekt

    Birthe
    Det ér rart at høre, at det er helt almindeligt med alle de tanker, som flyver rundt inde i mig for tiden!... Jeg glæder mig til at sidde med ham den lille, men jeg har GODT NOK SVÆRT ved at sige farvel til vores gamle liv - nok mest på grund af vores datter Astrid! Men nu må jeg prøve at vende mine tanker i den positive retning, for hun bliver en fantastisk storesøster, og i løbet af kort tid, har hun helt sikkert godkendt sin lillebror!
    Hvordan har du taklet, at få barn nr 2?

    God weekend til jer alle tre!
    kh. Mette

    SvarSlet
  5. Ville da også lige sende en lille kommentar... Hvis det var vores mænd, der skulle sætte børn til verden var vi nok forlængst uddøde :)
    Derefter vil jeg da også lige sige at du har en super fin side... og sikke en dejlig datter :)
    Kh. Frk. Høiriis
    ig evt. forbi min give away :)

    SvarSlet

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette