torsdag den 7. august 2014

Retro kjole



Jeg har længe haft lyst til at sy en kjole mere til mig selv. Og med super god inspiration fra facebook siden, sy pigerne, kom jeg frem til det helt rigtige mønstre. ONION 2045. Det er SÅ fedt!! Jeg kommer til at sy MANGE kjoler ud fra det mønstre.

Kjolen er syet i bomulds Jersey fra www.stofdepotet.dk 


Mine super dygtige svigermor, hjalp mig med at rette mønstret til - hun har altid et godt fif i ærmet, og er knald dygtig til at sy, strikke og hækle. Se lige siden her - FRØKEN LARSEN :)

Min store dejlige, Mussie pige, har købt hendes første symakinen <3 
Hun kysser af og til symaskinen, og er mega stolt over at hun nu også må sy på symaskine. 
Astrids bamse er allerede blevet beriget med 'sovepose' og ny 'hovedepude'. Det er stort for Astrid, men også for hendes moar;-)

13 kommentarer:

  1. Hvor er den altså osse flot .. og spc. til dig. !!!
    Og hvor er det sejt at din datter osse elsker syning, det tyder allerede godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Irene:)
      Det er SÅ skønt at Astrid også har lyst til at sy - vi kan få mange gode stunder sammen ved symaskinerne:)

      Slet
  2. Hvor er den flot. Og skønt at din datter også er krea interesseret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Joan:)
      Ja det er vildt dejligt at Astrid også er krea interesseret - vi kommer til at få mange kreatimer sammen;-)

      Slet
  3. Flot kjole! og den passer så godt til dig <3
    Dejligt at Astrid også vil være med :)
    God weekend.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  4. I bliver så seje, I to….;0)
    Knus Famse.

    SvarSlet
  5. Takker mange gange, Birgitte:)
    Kjolen har jeg haft på til Astrids første skoledag i dag - den er simpelthen så behalig at have på... så jeg skal helt sikkert have flere igennem symaskinen:)
    Håber i har haft en dejlig weekend.
    Knus Mette

    SvarSlet
  6. ja, og især med god hjælp fra Famse;0)

    SvarSlet
  7. Super flot kjole! Og hvor er det sødt med den lille symaskine :)

    SvarSlet
  8. Hvor sødt. Hvor har I købt den lille symaskine?
    Kh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette.
      Vi købte den i Bilka for 199kr. Billigt :0)
      Kh. Mette

      Slet
  9. Tak Nanna.. Ja den er meget sød, den lille symaskine.:)

    SvarSlet
  10. Hej. Det er en rigtig smuk kjole, du har syet. Jeg sidder selv og skal til at sy Onion 2045 - har du sænket overskæringen, eller sidder de røde bånd bare længere nede, som en ekstra overskæring? Det er lidt svært at se på mønsteret, men det ser ud som om, det er lavet til at sidde lige under brystet, er det rigtigt? Det ser rigtig flot ud på din kjole, at båndet sidder lidt længere nede :)
    Vh. Nina

    SvarSlet

Jeg elsker en lille kommentar, så hold dig ikke tilbage;0)
Hav en god dag!
Knus Mette